Provider Resources

Cardiovascular 

  • Omega-3′s help lower triglycerides. Here is one of many studies supporting this claim. FYI, many such studies use doses of > 3 gm/day of omega-3′s (fish oil).   

 Diabetes

 

 

Eating Disorders 

Gastrointestinal

 

 

  

 Vitamins

  •  Vitamin D: An Evidence-Based Review;    Teresa Kulie, MD, Amy Groff, DO, Jackie Redmer, MD, MPH, Jennie Hounshell, MD, and Sarina Schrager, MD, MS.    J Am BoardFam Med 2009;22:698 –706.        

 

 

Share